Podatki

Informacja dla przedsiębiorców z Gminy Radziejowice (osoby prawne, osoby fizyczne – prowadzące działalność gospodarczą)

Wójt Gminy Radziejowice informuje, iż podatnikom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy odczuli negatywne skutki epidemii COVID-19, zgodnie z art. 67 a w związku z art. 67 b – Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa może:

1. odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty;

2. umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę.

Powyższe sytuacje rozpatrywane będą w przypadku wystąpienia możliwości prawnych (np. powstanie zaległości i udokumentowana zła sytuacja finansowa spowodowana epidemią).

Wykaz dokumentów i informacji niezbędnych do ubiegania się o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych:

  1. Wniosek, w którym powinien być wskazany ważny interes podatnika lub interes publiczny (opis w jaki sposób skutki epidemii wpłynęły na sytuację finansową).

We wniosku wskazujemy konkretne okresy (pamiętając, że w przypadku umorzenia wnioskujemy o raty zaległe, a w przypadku przesunięcia terminu płatności wnioskujemy o raty przyszłe). W składanym podaniu wnioskujemy również o pomoc de minimis lub de minimis w rolnictwie. Wniosek musi być podpisany własnoręcznie przez osoby u Państwa upoważnione (nie może być kserokopia lub skan) (wzór 1 / wzór 2).

  1. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (wzór 3).
  2. Informację o wielkości uzyskanej pomocy de minimis lub jej braku (wzór 4)
  3. Informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz wyniki zysków i strat za okresy bieżące przed pandemią i za miesiące, o które wnioskujemy o ulgę.

Wniosek wraz z załącznikami wysyłamy drogą elektroniczną ePUAP, pocztą na adres urzędu lub składamy osobiście w sekretariacie urzędu.

W przypadku pytań dotyczących składnych dokumentów służymy pomocą:

Justyna Jeziorek – osoby prawne – tel. 46 854 30 23 lub j.jeziorek@radziejowice.pl

Ewa Wyganowska – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą tel. 46 854 30 23 lub e.wyganowska@radziejowice.pl

WAŻNE – przy składaniu wniosków

  1. Z wnioskiem o uzyskanie ulgi może zwrócić się jedynie Właściciel nieruchomości bądź w jego imieniu pełnomocnik po uprzednim przedstawieniu pełnomocnictwa (druk Ministerstwa Finansów PPS-1) oraz dokonaniu opłaty skarbowej za pełnomocnictwo;
  2. Wniosek o umorzenie zaległości należy złożyć po upływie terminu płatności;
  3. W przypadku wniosków o częściowe umorzenie zaległości, Podmiot jest zobowiązany do wskazania w jakiej części zwraca się o umorzenie np. 20 % zaległości.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 maja 2020 09:10
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sławomir Janicki
Ilość wyświetleń: 538
07 maja 2020 09:12 (Sławomir Janicki) - Dodanie załącznika [wzor_4.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 maja 2020 09:12 (Sławomir Janicki) - Dodanie załącznika [wzor_3.xlsx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 maja 2020 09:11 (Sławomir Janicki) - Dodanie załącznika [wzor_2_wniosku_rozlozenie_na_raty__odroczenie_terminu_platnosci.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Gmina Radziejowice dostępna w cyberprzestrzeni" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zatrzymaj banner przewijany